-->

FAQ - zanim napiszez do "help!"

Witam!

Postanowiłam wreszcie przejrzeć wszystkie e-mail na mojej skrzynce i zrobić rezonans. I tak nie mam już ani jednego listu. Jeśli nie dostałaś odpowiedzi to znaczy albo Twój list nie dotarł albo sprawa została przedawniona albo odpowiedź na swoje pytanie dostaniesz poniżej.

Co to jest FAQ?

FAQ (ang. Frequently Asked Questions)- to zbiory "często zadawanych pytań" i odpowiedzi na nie, tworzone głównie po to, aby uwolnić się od ciągłego odpowiadania na stale powtarzające się i nudne (dla odpowiadającego) pytania.
by Wikipedia.pl

Więc postanowiłam się "uwolnić" od ciągłego odpowiadania na to samo i zrobiłam taki zbiór najczęściej zadawanych (dziwne) ale takich samych pytań. Macie podobne problemy. Więc od dzisiaj jeśli otrzymam pytanie na które odpowiedź jest poniżej bądź odpowiedź można znaleźć na blogu automatycznie go kasuję i odpowiedzi żadnej nie otrzymacie!
Może zdarzyć się tak, że o jakimś temacie zapomniałam lub jeszcze nie zaczęłyście o nim pisać więc ten dział będzie czasami aktualizowany i problem będzie dodawany wraz z opisem, na samym dole będę pisała datę aktualizacji.






Jaka fryzura do mnie pasuje?

Hm... do każdego z pewnością pasuje inna fryzura, ale żeby się upewnić trzeba znać kształt twarzy. Nie jestem w stanie każdej z osobna doradzić co do Was pasuje, bo do tego potrzeby jest profesjonalista w postaci fryzjera. Mnie umiejętności w tej dziedzinie brakuje :)
Moja rada? Jeśli zależy Ci na fryzurze, która na pewno będzie pasować do Ciebie to idź do zaufanego i wykwalifikowanego fryzjera i poproś o fryzurę pasującą do twarzy przy okazji niech będzie na czasie oczywiście. A jeśli chcecie dowiedzieć się jakie fryzury pasują do jakiego kształtu twarzy to odsyłam Was do notek: Dobór fryzury i Dobierz fryzurę do swojej urody.



Nowa dieta i ćwiczenia? Chcę się odchudzić, mam boczki, za duży brzuch, za grube nogi, uda... Jestem za chuda itp.

Niestety nie jestem ani trenerem, ani dietetykiem. Interesuję się tym, ale nie tyle żeby Wam pomóc... Odsyłam Was do działu "Odchudzanie, diety i ćwiczenia". Dziewczyny trochę wysiłku i silnej woli.
Jeśli nic Wam nie pomaga to moja rada? Zwróćcie się do lekarza rodzinnego i poproście go o namiary do dietetyka na pewno Wam pomoże, także w problemie o za niskiej wadze.



On mnie nie zauważa, co zrobić?

Dowiedz się dyskretnie co on lubi, czym się interesuje, jak spędza wolny czas, co ceni w dziewczynach... jak najwięcej możesz i co jest Ci potrzebne, ale tak aby się to nie wydało i nie było afery na całą szkołę. No a potem musisz się przemóc i spróbować do niego zagadać. Zacznij od rozmowy na żywo bo komórka, fotka, nk, gg czy inny wytwór świata elektronicznego to nie jest dobre rozwiązanie na poznanie chłopaka. Potem będziesz się za bardzo stresować i będzie więcej niedomówień. Pamiętaj, jesteś żywą dziewczyną z krwi i kości. Niech nie myśli, że jesteś taka fajna tylko przez internet!



Kocham go, on mnie też ale obaj jesteśmy nieśmiali...

No niestety nie ma cudów i nikt Wam nie pomoże jeśli sami sobie nie pomożecie. Musisz wziąć się w garść i zacząć z nim rozmawiać o Was, zobaczysz spodoba Ci się to i jemu i kto wie co z tego będzie? Będziesz szczęśliwa jeśli uda Ci się zrobić ten pierwszy krok i wszystko ułoży się tak jak trzeba. Spróbuj, nie wyjdzie tym razem to następnym na pewno! :)



On ma dziewczynę!


Nic nie trwa wiecznie w większości przypadkach. Poczekaj... może akurat, nic na siłę i nie próbuj ich skłócać ani go odbijać. Bo po 1. straci do ciebie szacunek ona i on, i będzie Ci ciężko potem w życiu jeśli osiągniesz status "rozbijaczki związków", a po drugie Ty nie chciałabyś aby ktoś Ci odbił faceta którego kochasz, prawda?



Jak o nim zapomnieć?
Na zranioną miłość najlepsza jest nowa miłość. Najlepiej znaleźć sobie nowy cel zainteresowania chociaż to nie jest takie proste... Czasami nawet wystarczy cel, którym będziecie się fascynować niekoniecznie kochać. To działa. Innym sposobem jest do reszty pochłonięcie się w swoim zainteresowaniu - hobby... dąż do celu i staraj się być jeszcze lepsza, wtedy nie będziesz o nim pamiętać ani myśleć. Najgorsze co możesz zrobić to zamknąć się w pokoju i o nim rozmyślać. Wyjdź do ludzi i rób wszystko aby zająć głowę czymś innym.



Jak mam przekonać mamę, żeby pozwoliła mi golić nogi, żeby mi pozwoliła ubierać się jak chcę?

Działaj psychologicznie. Powiedz, że to Twoje ciało, Twoje życie i chcesz z nim robić i będziesz robić z nim co chcesz. Wstydzisz się owłosionych nóg i nie będziesz ich pokazywać i postanawiasz się ich pozbyć. Powiedz, że mama chyba nie chce abyś była nieszczęśliwa z tego powodu, nie chcesz być wyśmiana przez wszystkich. Teraz są inne czasy i nie jesteś nią ani swoja koleżanką tylko sobą. To samo co do ubioru, ale nie przesadzajcie... bo są granice... Oczywiście, że nie pozwolą Wam chodzić w wyzywających ubraniach...



Co zrobić, aby urosły mi piersi?


Przede wszystkim nie ma cudów i nie ma kremów, które wspomagają i stymulacją wzrost piersi. Te kremy jedynie ujędrniają i podnoszą je do góry co daje efekt podobne do powiększenia się biustu. Nie eksperymentujcie z różnymi specyfikami bo może się to źle skończyć i na pewno się nie uda. Jedynym rozwiązaniem jest operacja ale nie namawiam i nie polecam, wręcz odradzam! Spróbujcie je pokochać. Na pewno znajdzie się taki jeden, który za nic w świecie nie będzie chciał przerabiać Twojego małego biustu. Małe jest piękne i jeszcze zostaną przez Was docenione. Dziewczyny jak już będziecie w wieku babcinym to Wasze piersi będą ładne i zadbane nie obwisłe, pomyślcie co stanie się z tymi dużymi... ;)



Przetłuszczające sie włosy?


Domowych sposobów nie znam ale ile jest preparatów na pułkach? Wystarczy przestać myć tak często włosy, nie bawić się nimi w ciągu dnia bo naturalny tłuszcz z Waszych dłoni powoduje szybsze przetłuszczanie się włosów no i zakupcie sobie szampon oraz odżywkę bez spłukiwania do włosów szybko przetłuszczających się. To powinno pomóc, jeśli nie to coś jest nie tak i zgłoście się do dermatologa.



Mam trądzik, krosty na twarzy, trądzik na plecach na nogach, coś mi dziwnego wyskoczyło, mam jakieś plamy i żaden kosmetyk już mi nie pomaga, co robić?


To znak, że potrzebujesz czegoś innego czego nie ma na zwykłych sklepowych pułkach no i musisz wybrać się do specjalisty, w tym przypadku do dermatologa. Z czymkolwiek nie możesz sobie poradzić idź do niego to jego praca i specjalizacja dlatego musi Wam pomóc, nie eksperymentujcie same. Pamiętajcie z każdym schorzeniem skórnym można i należy zgłosić się do lekarza dermatologa, wtedy macie pewność, że to co zażyjecie Wam pomoże.



Spóźnia mi się okres, co robić?

To nie koniec świata! Nie będziesz od początku dostawała okres regularnie ma on prawo przez 3 lata występować nieregularnie aby móc się ustabilizować. Może nawet tak się zdarzyć, że będziesz miała okres co dwa miesiące trzy i znów dostać. Jeśli naprawdę się niepokoisz to idź do ginekologa on się na tym zna i Ci wszystko wytłumaczy...



Nie miałam jeszcze miesiączki czy mogę coś zrobić żeby tan proces przyspieszyć?


Po raz kolejny nie ma cudów, no chyba, że udasz się do ginekologa i on zapisze Ci tabletki na wywołanie okresu, ale nie chciej tego tak szybko. Ciesz się, że jeszcze nie masz tej "przypadłości kobiecej" bo czasami jest nie do zniesienia i potem żeby coś z tym robić trzeba faszerować się lekami i chodzić do ginekologa aby upewnić się czy na pewno wszystko jest w porządku. Na każdego przyjdzie czas, spokojnie bądź cierpliwa. Okres możesz dostać do 16 roku życia. Po tym czasie jeśli nie będziesz go miała zgłoś się koniecznie do ginekologa, bo możesz mieć jakieś problemy.



Strasznie sie pocę pod pachami, a dezodoranty mi nie pomagają, co mam z tym zrobić?

Odsyłam do notki
Antidral - cudowny płyn!!! No i po raz kolejny jeśli to nie pomoże udaj się do dermatologa, bo to już może być jakieś większe schorzenie i żadne domowe sposoby ani antyperspiranty nie pomogą.



Jak można pozbyć się rożnego rodzaju blizn?Znam i polecam (chociaż nie stosowałam) Cepan, Contracttubex, No-Scar, Tointex, Fenistil ale przed użyciem lepiej skonsultuj się ze swoim rodzinnym lekarzem.



Jak obliczyć swoje Body Max Index (BMI)?

Odsyłam do kalkulatora BMI. Wystarczy wypełnić 2 pola i wcisnąć oblicz. Otrzymasz prawidłowe wyniki i jeszcze informacje Twojej idealnej wagi, ile masz zrzucić, ile możesz ważyć najwięcej itp. Takich stron jest pełno wystarczy poszukać.



Mam opuchliznę, sińce pod oczami, jak się ich pozbyć?

Odsyłam do
Problem: suche usta i sińce pod oczami... Jeśli nic nie pomoże to udaj się do lekarza rodzinnego bądź do dermatologa, różne może być podłoże Twojego problemu.


Jak powiedzieć mamie, że zaczęłam miesiączkować?

Dziwie się, że macie z tym problem, to przecież najprostsza rzecz na świecie. Wystarczy podejść i oznajmić, że się go dostało, przecież Cię za to nie wyrzuci z domu. Chyba, że chcecie zrobić to w jakiś fajny sposób, to mogę podsunąć parę fajnych tekstów, np. "Mamo, od dziś musisz kupować więcej podpasek!", "Mamo, Twoja córka właśnie stała się kobietą", "Mamo, odwiedziła mnie ciocia w czerwonym mercedesie", "No to od dzisiaj mogę zajść już w ciążę. itp.


W jakim wieku Twoim zdaniem powinno już się malować?

Moim zdaniem: im później tym lepiej, a tak w o ogóle to najlepiej wcale. Spójrzmy prawdzie w oczy makijaż tak czy siak szkodzi i jak nie dzisiaj to w przyszłości ujrzymy jego efekty, ale nie ukrywam, że kobiety robiły to i będą robić bo to poprawia wygląd i poniekąd sprawia im przyjemność, więc to moje zdanie.


Mam rozstępy, co poradzić?

Odsyłam do:
Rozstępy - także problem dojrzewania. W tej notce znajdziecie prawie wszystko na ten temat, ale najlepiej zgłosić się do lekarza rodzinnego bądź dermatologa.



Chciałabym się dowiedzieć, czy można samodzielnie w domu w jakikolwiek sposób przedłużać włosy?

Teraz już tak, można. Zapraszam do notki:
Jak przedłużyć/zagęścić włosy metodą clip on?



Okropnie przetłuszcza mi sie skóra, jak temu zaradzić?

Używaj kremów do cery tłustej, matujących pod makijaż. Polecam
GARNIER - CZYSTA SKÓRA - Krem nawilżający z glinką i cynkiem, antybakteryjny, efekt matujący. Cena ok.: 15 zł. I wiele więcej innych matujących kremów, wystarczy poszperać i wypróbować na sobie. Same stwierdzicie co jest dla Was najlepsze. Istnieją także podkłady matujące, które zapewniają już Wam aż 16 godzinne matowe wykończenie.



Czy mogłabyś mi napisać jakąś dietę?

Nie posiadam dyplomów dietetyka i nie mam prawa pisać komuś jadłospisu dietetycznego, więc jeśli potrzebujecie jakiejś nowej diety, poszukajcie w internecie albo indywidualnie dopasujcie ją prosząc o poradę jakiegoś doświadczonego dietetyka, same się nie odchudzajcie, bo możecie popaść czasami w anoreksję, bulimię albo przytyć jeszcze więcej co nie jest dobre.



Plamię na brązowo, żółto, biało, przeźroczyście i to jest takie lepkie i czasem śmierdzi, co to jest?

To są upławy i to jest normalny objaw przed miesiączkowaniem. Czasami kobiety tak mają oczekując okresu plamią i wtedy należy używać wkładek higienicznych.
Jeśli nie miałaś jeszcze okresu, a masz przeźroczyste lub białe upławy to znak, że od pojawienia się ich za ok 3 lata dostaniesz okresu.
Jeśli tym upławom towarzyszy swędzenie, swąd nie do wytrzymania lub inne niepokojące objawy to musisz koniecznie udać się do ginekologa, bo najprawdopodobniej złapałaś coś przypadkiem i musisz się leczyć.



Chciałabym być współautorką bloga z Tobą, czy jest jakaś szansa?

Była kiedyś, ale strasznie się zawiodłam i nie chcę popełnić tego samego błędu i żadne przekonywania mnie nie złamią. Chcę prowadzić tego bloga z odpowiednim dla mnie stylem, który się wszystkim podoba i sądzę, że jeśli doszedł by ktoś ze swoim stylem to niestety blog stracił by trochę ze swojego czaru i uroku.
Nie, nie i nie. Radzę sobie i jak na razie nie zamierzam przestać, może kiedyś jak będę już za stara, to oddam go komuś zaufanemu (czyt. internetowemu przyjacielowi z abcun.fora.pl ;) prawdopodobnie) lub córce jeśli będę ją miała i będzie chciała dalej go prowadzić. Chyba, że będę długo zapaloną fanką mody i urody to zawsze będę go prowadzić jeśli czas pozwoli. Nigdy nic nie wiadomo.





W bazie 24 pytania, ostatnia aktualizacja 04.10.2010r.
Edit: dokonany przez Ann

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz