-->

"Wyznania Gejszy" - Artur Golden

Hej!
Dzisiaj recenzja książki, którą postanowiłam przeczytać jak tylko wpadła mi w ręce.



~*~

Młoda japońska dziewczyna zostaje sławną gejszą i przeżywa wielką miłość. Inspiracją do spisania jej niezwykłej opowieści, pełnej humoru i niezapomnianych postaci, było życie najbardziej znanej współczesnej gejszy - Mineko Iwasaki. Powieść "Wyznania gejszy", głośny literacki debiut amerykańskiego pisarza, należy do największych światowych bestsellerów przełomu XX i XXI wieku. Zrealizowana z rozmachem filmowa wersja książki w reżyserii Roba Marshalla z Ziyi Zhang w roli tytułowej zdobyła trzy Oscary i stała się jednym z najchętniej oglądanych obrazów ostatnich lat.

(Źródło: empik.pl)


Jednym z moich ulubionych filmów jest właśnie adaptacja tej powieści A. Golden'a. Żałuję, że po raz kolejny nie sięgnęłam najpierw po książkę. Niestety wcześniej wpadł mi w ręce film, w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Mimo to bardzo się ucieszyłam kiedy w końcu mogłam
zatopić się w pierwowzorze. Jest to opowieść o życiu dziewczynki z niezbyt ciekawym i szczęśliwym dzieciństwem, która dzięki miłości swojego życia doznanie spokoju i dostatku. Zanim jednak będzie szczęśliwa przechodzi wiele mniej lub bardziej interesujących przygód. Niemniej ciekawym było przeczytanie tej historii z perspektywy książki. Słowo pisane jest bardziej statyczne i akcja dzieje się znacznie wolniej niż w filmie. Możemy dowiedzieć się więcej ciekawych szczegółów dotyczących ówczesnej Japonii. Możemy także śledzić rozwój i dorastanie młodej kobiety, która przemienia się w piękną i jedną z najsławniejszych gejsz w Japonii. Opowieść jest naznaczona motywem przewodnim, którym jest dążenie do celu, a konkretnie do miłości. Młoda Sayuri nie mająca celu w życiu po spotkaniu z miłym Panem postanawia zrobić wszystko aby jeszcze raz w życiu móc go spotkać. Na szczęście wychodzi jej to z powiedzeniem, ponieważ miły Pan też miał taki zamiar. Bardzo byłam pocieszona kiedy w książce mogłam przeczytać rozszerzone zakończenie, które bardzo mnie usatysfakcjonowało i dało w końcu pełny obraz tej ciekawej i zaskakującej historii.
Tą książkę polecam wszystkim miłośniczkom romansów i kultury japońskiej. Jeśli lubicie na długie godziny zanurzać się w ciekawych przygodach prowadzących do interesujących intryg to także nie będziecie zawiedzione. Jesteście ciekawe jak wygląda bycie gejszą? Z tej książki dowiecie się właśnie tego wszystkiego i na dodatek zyskacie nową ulubioną książkę.

W gwoli podsumowania książka zawsze jest lepsza bo jest dłuższa i była przed filmem. W filmie główna postać jest bystrzejsza i bardziej zadziorna niż ta książkowa. Na początku film wydawał mi się tak rozkosznie długi... teraz po przeczytaniu książki jest strasznie krótki, pocięty i pozmieniany. Film nadal zostaje jednym z moich ulubionych, a do książki z pewnością będę chętnie wracać. Obejrzeć film mimo to? Tak. Przeczytać książkę? TAAK!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz