-->

Akcja! Blizny po trądziku !


Od dzisiaj zaczynam walkę z bliznami po trądziku. Udało mi się go już podleczyć na tyle, że nowe niespodzianki wyskakują mi max 3 razy w miesiącu, ale niestety blizny pozostały. 

Na moje nieszczęście jestem nałogowym wyciskaczem i zdrapywaczem krostek, stanów zapalnych itp. więc blizn pozostało mi dużo i nowe będą jeszcze z pewnością przybywać bo próbowałam już wszystkiego i nie potrafię zaprzestać wyciskania. Teraz jedynie pozostaje mi walka z bliznami.




Do tej pory nie robiłam nic szczególnego. Blizny jak były tak po długim czasie minimalnie się wybielały dzięki używaniu różnych peelingów czy kremów przeciwtrądzikowych, które w składzie posiadały składniki wspomagające gojenie się zmian i stanów zapalnych.

Dzisiaj rozpoczynam walkę z bliznami i systematycznie będę się z Wami dzielić swoimi postępami i sposobami na plamy ;) Spodziewajcie się także zdjęć przed i po żeby nie być gołosłownym.

Pomysły do wypróbowania na przyszłość:

Na początek wypróbuję aloes. Czy Wy też zmagacie się z bliznami po trądziku? Jak sobie z nim radzicie? Macie coś sprawdzonego?

xoxo Anna N

16 komentarzy:

  1. mi kwasy pomogły, najszybsze w działaniu i jedyne skuteczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja słyszałam że olej arganowy używany punktowo na zmiany pomaga

    OdpowiedzUsuń
  3. wiesz, nigdy nie miałam prawdziwego trądziku, moja cera jest tłusta w strefie T i pojawiają się pojedyncze wypryski, ale nie dotknęły mnie tego typu przykre przygody. To od wyciskania czy po prostu trądzik daje taki efekt? Dobrze, że na świecie istnieją dobre podkłady :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od trądziku zostają słabsze plamki, a te są od wyciskania i zdrapywania :)

      Usuń
  4. Ja mam właśnie dość sporą plamkę na brodzie od wyciskania, i myślę że spróbuję cytryny bo ma właściwości rozjaśniające.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu nie znam kuracji o których piszesz, ale mam coś innego - skutecznego:)
    Po pierwsze - nie wyciskać:)
    Po drugie - złuszczać, toniki z kwasami (migdałowym, aha, pha) okazują się bardzo skuteczne w walce z trądzikiem/ bliznami i przebarwieniami. Możesz też spróbować kremu rozjaśniającego z Biochemi Urody z kwasem azelainowym:)
    Po trzecie - nawilżać;)

    OdpowiedzUsuń
  6. mogę ci polecić ocet bio , zmieszany z wodą 1: 2 , pomaga w 100 % , opcja taka , że mimo wszystko krem musi być dobrany idealnie , inaczej wszystko wraca i robi sie błędne koło

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie najlepiej spisała się maseczka aspirynowa, częste peelingi i maski z glinki zielonej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przestrzegam przed cytryną, znajduje się na niej {a i pewnie w niej} tyle chemii, że maseczki z jej dodatkiem obarczam winą, za część mojego trądziku.
    Retinoidy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Również mam ten problem z bliznami. Pozostały mi paskudne ciemne plamy... I czy wyciskam czy nie to blizny i tak mi się robią. No wszyscy w kółko mówią żeby nie wyciskać, ale jak mam chodzić z takimi krostami wielkimi na twarzy...nawet korektor przecież tego nie zakryje. Ostatnio robię maseczkę z miodu i kakao (można dodać też śmietanę ) i zauważyłam, że skóra ma bardziej wyrównany koloryt. Cytryna też trochę pomaga. Z maści na blizny to Tormentiol. Jednak wciąż szukam czegoś co pozbędzie się blizn w niemal 100%.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie się udało pozbyć blizn po trądziku dzięki kosmetykom z kwasem migdałowym, ale na efekty trzeba poczekać ok. 2 - 2,5 miesiąca. Zauważyłam także, że rozjaśniło je serum z wit. C (u mnie Auriga). Fajnie też działało na mnie serum oliwkowe-azelo z Biochemii Urody. Pomocne są rónież kremy z filtrami, które może nie rozjaśniają, ale zapobiegają utrwalaniu się plam. U mnie tak samo większe blizny się robią kiedy wyciskam wypryski, więc w miarę możliwości staram się to ograniczyć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli chcesz pozbyć się blizn i przebarwień po bliznach to spróbuj użyć kremu z ektoiną. Mi taki krem pomógł znacznie spłycić blizny. Zostały tylko te najgłębsze i najstarsze. Ale teraz wyglądają znacznie lepiej. A z przebarwieniami poradził sobie bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń