-->

~DIY~ CZASZKA NA HALLOWEEN

Hej wszystkim!
Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym filmikiem dla StylowoTV! Tym razem będzie to propozycja na Halloween. Zastanawiałyście się kiedyś jak w łatwy sposób zrobić ciekawą ozdobę, która na halloweenowej imprezie zrobi wrażenie na wszystkich? Dzisiaj odpowiem Wam na pytanie, a mianowicie jak zrobić efektowną czaszkę! 
Zaintrygowane? Zapraszam!

~*~




Halloween nie jest obchodzone w Polsce zbyt hucznie z tego powodu, iż jesteśmy bardzo konserwatywnym krajem w przeważającej części katolickim, a co za tym idzie w tej religii obchodzone jest święto zmarłych 1 listopada a Halloween nie występuje w kalendarzu świątecznym w ogóle. Nie mniej jednak znajdą się osoby, które dla samego funu zorganizują Halloweenową imprezkę dla swoich znajomych. Dla tych właśnie osób dzisiaj przygotowałam "straszne DIY"

Co potrzebujemy?
  1. 3 szklanki mąki
  2. 1 szklanka wody
  3. 1/2 szklanki soli
  4. pędzelki
  5. farbki akrylowe
  6. mały nożyk lub pilniczek do modelowania


Jak wykonać?
Wbrew pozorom wykonanie czaszki jest całkiem łatwe, wymaga od nas jedynie mnóstwa cierpliwości. Zaczynamy od wysypania i zmieszania wszystkich składników do masy solnej,. Następnie dolewamy powoli wody i zagniatamy naszą masę. Kiedy składniki połączą się wyrabiamy masę do tego topnia aż stanie się plastyczna.

W tym momencie kiedy masa jest już odpowiedniej elastyczności dzielimy ją na mniejsze kawałki. Możemy ułatwić sobie pracę modelując naszą czaszkę na szklance. Ja tak postanowiłam spróbować i wyszło mi całkiem nieźle. 


Pamiętajcie aby wyciąć otwory na oczy i nos, a także otwory z tyłu czaszki gdzie ma wejść wasza świeczka oraz u góry gdzie właściwie będzie uciekać ciepło od zapalonej świeczki. Jak sobie pomóc z rzeźbieniem samej czachy? Ja otworzyłam sobie Google Grafika wpisałam docelowe hasło i patrząc na modele starałam się odwzorować je jak najlepiej. Kiedy lepimy czachę istotnym elementem są nieregularne zęby oraz dobrze zaznaczona szczęka więc nie zapomnijcie o tym!

Kiedy nasza czacha jest już ulepiona i jesteście z niej zadowoleni to możecie odstawić ją do wyschnięcia w suchym i ciepłym miejscu np. przy piecu lub kaloryferze na kilka dni. Żeby przyspieszyć ten proces możecie wstawić waszą figurkę do piekarnika na 90* na 2 do 4 godzin. Kiedy masa stwardnieje i będzie przypominała kamień/kość czaszki to znak, że możecie przejść do następnego etapu. Nie martwcie się jeśli masa nie jest super gładka. Niedociągnięcia dodadzą waszej pracy sporo realizmu!

Teraz moja ulubiona część, malowanie! Tutaj użyjcie swojej wyobraźni. Jeśli chcecie pomalować ją na wesoło albo np. w tylu sugar skull, nie ma sprawy! Wszystko zależy od Was i Waszej wyobraźni. Ja postanowiłam postraszyć moich gości i potraktowałam czachę ciemnymi barwami. Zmieszałam ze sobą czarną oraz białą farbkę dla uzyskania szarego koloru. Pomalowałam nim całą figurkę, a otwory zamalowałam na czarno aby dodać trochę głębi. Czarnym kolorem zaznaczyłam także przerwy między zębami dla tego samego efektu. Na sam koniec aby nadać mrocznego efektu, czachy wyciągniętej prosto z ziemi przybrudziłam ją bezpośrednio białym i czarnym kolorem gdzieniegdzie dotykając delikatnie pędzelkiem oraz także zmieszałam czerwony z czarnym aby uzyskać efekt zaschniętej krwi tu i ówdzie.


Zastanawiałam się czy nie dodać gdzieś np. brokatu ale uznałam, że to popsułoby cały efekt. Więc zostawiłam to w ten sposób. Jeśli chcecie dodać czaszce jeszcze więcej grozy to możecie polać ją odrobinę krwisto-czerwonym woskiem. Wtedy wasza figurka będzie wyglądała jakby krwawiła. Ja niestety w domu posiadałam tylko jasnoczerwoną świeczkę i ten krok musiałam sobie odpuścić, bo wtedy cały realizm by wyparował.

Wasza czacha jako nietypowa rzeźba jest już gotowa, a jeśli chcecie zamienić ją na lampion radzę wykleić jej środek sreberkiem, aby biła od niej większa łuna światła. I to na tyle moi drodzy! Gotowe!

Jak się Wam podoba to nietypowe DIY?
Spróbujecie wykonać? A może robiłyście już kiedyś coś podobnego?
Dajcie znać w komentarzach na dole!
Do następnego!

xoxo Anna N


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz