-->

7 pomysłów na... prezenty świąteczne DIY

Hej wszystkim!
Nie da się ukryć się zbliża się ten czas w roku, który daje niejednemu człowiekowi mnóstwo radości. Pewnie zaczynacie się zastanawiać albo już dawno o tym myśleliście co podarować najbliższym tego roku? Ja podsunę Wam kilka pomysłów na prezenty, które możecie wykonać własnoręcznie!

~*~



Święta to wspólny czas spędzony z rodziną, to także czas radości i obdarowywania siebie wzajemnie prezentami. Jeśli nie wiecie co komu podarować, to mam dla Was kilka propozycji, które mogą Was zaciekawić, tym bardziej że są ręcznie robione. Pamiętajcie, że prezenty w które włożycie swoje serce ciesząc o wiele bardziej niż te, które kupicie w sklepie,  już na pewno ucieszą Wasze mamy :)


#1 Pierniczki

Dla mnie pierniczki bezpośrednio kojarzą się ze świętami. To taki nieodłączny symbol Bożego Narodzenia więc czemu by ich komuś nie podarować? Jeśli posiadacie choć odrobinę zdolności kulinarnych, to powodzenia!
  • 2 szklanki mąki pszennej tortowej;
  • 1 jajko;
  • 1/2 szklanki cukru pudru;
  • 1 czubata łyżka miodu ;
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej;
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej;
  • 25g świeżych drożdży; 
  • 40g  masła;
Masło roztapiamy wraz z miodem i odstawiamy do lekkiego przestygnięcia. Po kilku minutach roztapiamy w masie również drożdże. W misce łączymy wszystkie suche składniki. Kiedy są już wymieszane dodajemy jajko i  wcześniej przygotowaną maślaną masę. Wszystko razem mieszamy, łączymy i zagniatamy. Na koniec rozwałkujcie powstałe ciasto i wytnijcie świąteczne wzorki. 

Pierniki mają się piec w 190*C przez około 15 min. Im dłużej tym będą twardsze. Po upieczeniu poczekajcie aż wystygną i możecie zabrać się za pakowanie. Im bardziej fantazyjne tym lepiej, np. pudełko po ciasteczkach własnoręcznie ozdobione lub opakować w celofan? Ja postanowiłam postawić na prostotę i owinąć ciasteczka wstążką i gotowe!


#2 Mydełko miętowo-grejpfrutowe 
Dla wszystkich wielbicieli nietypowych kosmetyków w łazience. Nie raz czytałam o mydełkach z B&BW czy tych z firmy Lush, są nieco za drogie jak na mój budżet, ale wiecie co? Takie mydełka możecie same wykonać w domu za niewielkie pieniądze!

Szare mydło (każde byle nie biały jeleń, ponieważ pozostanie Wam specyficzny zapach dla tej firmy) rozdrabniacie na najmniejsze kawałki jak się da. Najlepiej na tarce o grubych oczkach. Uczcie się na moich błędach, na filmiku kawałki były o wiele za duże i męczyłam się trochę z roztopieniem mydła. Takie mydło rozpuszczacie w kąpieli wodnej w misce, albo w słoiczku do konsystencji budyniu. Kiedy to już osiągniecie to znak, że możecie dodać swoje ulepszacze. Ja postawiłam na suszoną miętę, sok i skórkę z grejpfruta.

Mieszamy wszystko dokładnie i wykładamy do foremki. Ja postanowiłam na samej górze posypać mydełko startą skórką z grejpfruta, aby ładniej wyglądało. Taką masę odkładamy do zastygnięcia na kilka godzin, po czym możemy je wyciągnąć i gotowe! Ja postanowiłam swoje przekroić na pół aby lepiej się prezentowało. Zapakowałam je w celofan, aby wyglądało na kupne i owinęłam ciekawą wstążką. Możecie dodać także malutką kartkę z napisem obdarowanego i doczepić do wstążki, w ten sposób jeszcze bardziej spersonalizujecie swój prezent.

#3 Kule do kąpieli
Kto nie lubi długich, gorących kąpieli? Ja uwielbiam! I dlatego pomyślałam, że idealnym prezentem byłoby wykonać bomby do kąpieli. Poniżej znajdziecie listę składników podstawowych kul, którą możecie dowolnie modyfikować według upodobania!
  • 200 g sody oczyszczonej;
  • 100 g kwasku cytrynowego;
  • 20 g mleka w proszku;
  • 30 g oliwy z oliwek lub innego olejku wg upodobania;

opcjonalnie:
  • barwniki spożywcze do nadania koloru;
  • zapachy lub aromaty albo olejki eteryczne do ciała;
  • suszone zioła lub kwiaty;
Mieszamy wszystkie suche składniki, następnie dodajemy barwniki oraz zapachy, a na koniec nasz wybrany olej. Olejek dodajemy do tego momentu, aż utworzymy konsystencję mokrego piasku, z którego można by budować zamki z piasku. Kiedy już to osiągnęliśmy to w tym momencie możecie zabrać się do formowania kształtów. 

Ja postawiłam na pastylki, gdzie wykorzystałam foremkę. Pamiętajcie przy formowaniu aby dobrze uciskać, że kule zatrzymały uzyskany kształt, także mocno dociskamy. Na koniec odstawiamy na całą noc do przeschnięcia i na drugi dzień bezpiecznie możecie pakować swoje małe dzieła!


#4 Słoik niespodzianka
To pomysł dla ludzi, którzy totalnie nie mają pomysłu ani czasu na szukanie ciekawych prezentów. Do słoika wkładacie rolkę od papieru toaletowego. Dookoła rolki wypełniacie słoik cukierkami aby rolka przez nie nie prześwitywała i nie zdradzała tajemnicy niespodzianki. Teraz słoik możecie ozdobić kokardką i włożyć do niego niespodziankę.


Pamiętajcie, że tą niespodzianką niekoniecznie muszą być banknoty, ale także inne drobne rzeczy np. biżuteria czy zegarek itp. gabarytowo małe prezenty, ale Wam się nie chce biegać po sklepach prawda? ;)

#5 Mini perfum
To pomysł w sam raz dla wielbicieli zapachów. Macie w swojej kolekcji perfum, który bardzo podoba się Waszej przyjaciółce, a jest zbyt drogi aby go jej podarować? Podzielcie się nim z nią! 

Zapachem spryskajcie małą łyżeczkę aby uzyskać odrobinę woni w płynnej postaci. Teraz małą ilość wazeliny rozpuścicie nad zapaloną świeczką. Uważajcie aby się nie poparzyć! Kiedy wazelina stanie się już płynna dodajcie do niej zapach i wymieszajcie składniki na łyżce. Teraz całość możecie przelać do wcześniej przygotowanego pojemniczka.

Ja wpadłam na pomysł aby użyć opakowanie po zużytych cieniach do powiek, które później ozdobiłam. Kiedy wazelina została przelana do pojemniczka, teraz należy odczekać kilkanaście minut do przestygnięcia. Będziecie mieli pewność wtedy jak zmieni kolor na bały. Skończony perfum możecie ozdobić np. wstążką i jak ja lakierami do paznokci.


#6 Peeling cukrowy
DIY na ostatnią chwilkę. Podejrzewam, że wszystkie składniki macie w domu. W zależności od wielkości waszego pojemnika wsypujecie pół na pół cukru brązowego i białego do środka. Następnie dodajecie składniki zapachowe. Ja postawiłam na skórkę pomarańczową. Zapach przy używaniu w wannie nieziemski!

Teraz przychodzi pora na oliwę z oliwek, bądź inny olejek do ciała według upodobania. Dodajecie go na oko aby osiągnąć konsystencję mokrego piasku i kosmetyk gotowy. Na koniec zapakujcie ładnie peeling lub zawiążcie na nim wstążkę. Ja postanowiłam dodać etykietę z napisem "home made". Przyznajcie, że prezentuje się całkiem spoko!


#7 Etui na karty lojalnościowe 
To był najbardziej czasochłonny i wymagający projekt ze wszystkich. Jeśli znacie kogoś, kto ma mnóstwo kart lojalnościowych i nie ma już na nie miejsca w portfelu to wykonajcie dla tej osoby portfelik, etui na karty.

Ze sztywnych kartek powycinaj prostokąty odrobinę większe od karty. Sklej je taśmą w trzech miejscach aby utworzyć kieszonkę. Tak przygotowane kieszonki sklej razem ze sobą na sklejonym rancie, a na przeciwległym bez taśmy posklejaj ze sobą otwarte kieszonki aby utworzyć wzór harmonijki.

Kiedy macie gotową taką właśnie harmonijkę możecie przejść do wykonywania pokrowca. Wymierz wielkość karty z zapasem tak aby powstało etui. Wytnij odrysowany kształt i oklej wcześniej wyciętym materiałem. Ja użyłam kleju uniwersalnego, który nadaje się i do papieru jak i do materiałów. Odstaw do wyschnięcia. 

Po kilku godzinach możesz już skleić pozostałe części. Na harmonijkę nanieś klej na gorąco i przyklej do pokrowca. Pamiętaj aby zakupić dobry jakościowo klej inaczej wszystko po chwili zacznie się rozklejać. Sklej także drugą stronę i przymocuj rzep w odpowiednim miejscu, aby portfelik mógł się zamykać i otwierać. 

Oczywiście zamiast rzepu możecie użyć zatrzasku czy guzika, a żeby zabezpieczyć klej na gorąco całe etui możecie obszyć na maszynie albo ręcznie. Taki zabieg nada portfelikowi charakteru. Połóż na swoje dzieło coś ciężkiego na całą noc aby klej porządnie się związał. Na drugi dzień ładnie zapakuj, dołącz życzenia i swój uśmiech i prezent gotowy!

A Wy co myślicie o tych pomysłach?
Podsunęłam Wam jakiś?
A może macie całkiem inne pomysły ode mnie?
Dajcie znać koniecznie w komentarzach na dole!
A tymczasem do następnego, pa!

xoxo Anna N

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz